DOLAR 32,2213 0.05%
EURO 35,3953 0.25%
ALTIN 2.523,810,94
BITCOIN %
İstanbul
18°

KAPALI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
16 okunma

İzleyici tercihlerinin radikal değişimi

ABONE OL
9 Mayıs 2024 02:24
0

BEĞENDİM

ABONE OL

2000 yıllarından itibaren Televizyon ve Radyo dinleyici tercihlerinin radikal olarak değiştiğin görmekteyiz.

Bunu hızlandıran belirleyen bir çok faktörden bahsetmeliyiz. En önemli etkenin sosyal medya ve genç kuşakların sosyal medya  alışkanlıklarının yansıması olduğunu tahmin etmek zor olmayacaktır.

1980 yıllarda olduğu gibi  Televizyonlar istiklal marşı ile açılıp yine ayni şekilde sona ermiyor. Tüm toplum gerçek anlamda mobil ve  zaman kullanımının git gide zorlaşması nedeniyle izleyiciler daha kısa öz rafine içeriklere yöneliyor. Ağdalı programlar artık rağbet görmüyor.

Hele hele genç kuşaklar bu konuda daha çok seçici ve sabırsız oluşları nedeniyle ilgi süreleri olabildiğince azaldı. İçerik üreticileri buna dikkat ederek üretimlerini bu yönde planlamaktadır.

Her türlü tüketim  ivmesinin sürekli artması de bu izleme tercihlerini gerçekten köklü olarak değiştirdiğini görebilmekteyiz.

İzleyici daha kısa, kaliteli  ve zeki ürünleri  yani içerikleri talep ediyor. Bu taleplerin karşılığı ise sektörde yayın yapan kuruluşların her geçen gün artması çeşitlenmesi ve kimisinin de tematik içerikli yayınlarını iletmesi de bu trendi yükseltmektedir.

Peki bu bir öngörü yada  bir yorum mudur ? Elbette değil, bunun doğrular verilere ise açık kaynaklardan erişmek mümkün.

2023 yılı TUYAD derneğinin , TV  Receiver imalat ithalat satışları ve Televizyon izleyicisinin izleme tercih ve oranları raporundan görmek mümkün

Bu rapordan bazı alıntılara yer vererek, izleyici yönelimlerinin  yorumlarını kolayca yapabileceğiz.

Elbette bu veriler hem izleyici hem de  sektörün diğer paydaşları için fayda sağlayabilecektir.

İzleme tercihleri ve izleme mecralarına kısaca bakmalıyız. Teknolojinin sürekli ve hızlı olarak yenilenmesi mevcut erişim imkanlarının artması erişimlerin ekonomik hale gelmesiyle izleyiciler kendilerine en uygun mecrayı kolayca seçebilmektedir.

Şimdi kısaca verilere göz atmalıyız.

Ülkemizde 51 milyon sabit noktadan TV yayınları izlenmektedir. Bu izlemedeki mecra tercihleri ise ;

İnternet yayıncılığı oranı % 43.7 /  22.180.000

Uydu yayıncılığı  oranı  % 38.1  /  19.320.000

Pay TV    oranı % 8  /  4.080.000

Mobil TV  oranı   % 6. 3  / 3.190.000

Kablo TV  oranı   % 3.7   /   1.890.000

Karasal   oranı   % 0.1   /   20.000

Son 12 ayda 10.9 milyon TV panel cihazı üretilmiş ve 4.3 milyonu iç piyasada satılış ve bunun 3.9 milyon adedi Smart özellikli olması  izleyicinin alıcılarını yenilemesi ve teknik imkânlarını yükselttiğini anlıyoruz.

Smart özellik özellikle internet yayınlarına erişim için önem arz ediyor.

2023 yılında toplam 1.7 milyon Receiver üretilmiş.

2021 -2022 yılı SD %1  / HD %40  /  IP BOX % 59

2022-2023  yılı SD  — / Android %23 / HD % 29 / IP BOX %48

*Tüm veriler incelendiğinde :

* SD yayınların her mecrada  2023 yılı itibarıyla izleyicinin tercih etmediği

*Uydu platformlarının ve Uydu erişimli cihazların izlenme oranlarının azaldığı

* OTT ve özellikle İnternet yayıncılığının yükseldiğini görmekteyiz.

Diğer önemli bir konu ise, yurt içi ve yurtdışında sayıları artan illegal OTT ve internet platformlarının sayılarının artması ve denetlenememesi legal yayıncılar , içerik üreticileri ve platform işletmecileri için ciddi tehlike oluşturmaktadır.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetiantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep bayan escortgaziantep escort bayanizmir hazır betonhaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum