DOLAR 32,4989 0.69%
EURO 34,9202 0.01%
ALTIN 2.410,960,85
BITCOIN %
İstanbul
29°

KAPALI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
9 okunma

Karsan Otonom e-Atak, Finlandiya’da hizmete başladı

ABONE OL
11 Haziran 2024 09:36
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Şirketten yapılan açıklamaya göre, dünyada, toplu ulaşımın elektrikli ve otonom dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, yenilikçi modelleri ve üstün hizmet anlayışıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor.

ADASTEC işbirliği ile geliştirilen dünyanın ilk Seviye 4 sürücüsüz aracı olan Otonom e-ATAK, Finlandiya’nın da ilk otonom aracı oldu.

Karsan, Avrupa başta olmak üzere birçok ülkenin ilk tercihi olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda dünyanın ilk, planlanmış bir rota üzerinde sürücüsüz olarak hareket edebilen Seviye 4 toplu ulaşım aracı Otonom e-ATAK, Finlandiya’da hizmet vermeye başladı.

FİNLANDİYA’NIN İLK OTONOM TOPLU TAŞIMA ARACI OLDU

Kısa bir süre önce Karsan, İskandinav ülkelerinin en büyük toplu taşıma otoritelerinden biri olan Norveçli VY Grup işbirliği ile Finlandiya’nın Remoted firmasına 1 adet 8 metrelik Otonom e-ATAK teslim etmişti. Şimdi ise Karsan Otonom e-ATAK, Finlandiya’nın Tampere şehrinde düzenlenen açılış töreniyle, toplu ulaşım hattında otonom sürüşle yolcu taşıma hizmetine başladı.

Düzenlenen törene Karsan, Lempaala ve Finlandiya devletinin toplu taşıma operatörü Nysee’den üst düzey temsilcileri de katıldı.

Ülkenin Tampere bölgesinde hizmete başlayan Otonom e-ATAK, ilk aşamada Haurala ile Lampaala arasında 5,5 kilometrelik bir rotada çalışacak. İlerleyen dönemde ise gerekli hazırlıkların tamamlanmasının ardından aracın rotası uzatılacak.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Karsan Üst Yöneticisi (CEO) Okan Baş, Otonom e-ATAK’ın ABD ve Norveç’in ardından Finlandiya’nın da biletli yolcu taşıyan ve trafiğe açık yolda toplu ulaşım hat güzergahında kullanılmaya başlanan tam boy sürücüsüz otobüsü olduğunu belirtti.

Baş, iki göl arasına kurulu olan Tampere şehrinde hizmet verecek Karsan Otonom e-ATAK’ın, gidiş geliş 5,5 kilometrelik bir rotayı takip edeceğini aktararak, “17 duraktan oluşan rotada trafik ışıkları, kavşaklar, yaya geçitleri gibi otonom araçları zorlayıcı unsurlar yer alsa da Otonom e-ATAK, dünya çapında başarısını kanıtlamış bir model olarak bunların üstesinden rahatlıkla gelebiliyor. Bu rotanın ilk kısmında maksimum hızımız 30 km/s olacak fakat ikinci rota da eklendiğinde aracımız saatte 40 kilometreye çıkacak” ifadelerini kullandı.

“İSKANDİNAV PAZARINDA BÜYÜYECEĞİZ”

Haurala bölgesinde toplu taşımada kullanılan sadece tek bir otobüs olduğunu ifade eden Okan Baş, Otonom e-ATAK’ın araca destek olacağını, dolayısıyla da bölgede toplu ulaşım kullanan tüm halkın araçlarıyla seyahat etme fırsatı yakalayacağının altını çizdi.

“ÇOK GENİŞ BİR COĞRAFYADA YERLİ ÜRETİM MODELLERİMİZLE HİZMET VERİYORUZ”

Baş, Avrupa başta olmak üzere dünyanın ulaşım altyapısını elektrikli ve otonom araçlarıyla dönüştürmeye devam ettiklerine dikkati çekerek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Karsan olarak ‘Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde’ olma vizyonuyla geliştirdiğimiz ileri teknolojili mobilite çözümleri özellikle dünyanın tarihi şehirlerinin ilk tercihi olmaya devam ediyor. Ana hedef pazarlarımızın dışında yaptığımız çalışmalarla Japonya’dan ABD’ye kadar çok geniş bir coğrafyada yerli üretim modellerimizle hizmet veriyoruz. İskandinav pazarlarında payımızı büyütmeye, otonom ve elektrikli araçlarımızla toplu ulaşım sorunlarına öncelikli çözüm ortağı olmaya devam edeceğiz.”

ADASTEC Üst Yöneticisi (CEO) Ali Peker de projede otonom sürüş yazılımlarının üstün performansını ve güvenilirliğini bir kez daha kanıtlama fırsatı bulduklarını anlattı.

Hauralantie ve Lempaala arasındaki 5,5 kilometrelik rotanın, ilerleyen dönemlerde 10,5 kilometreye genişleyerek daha fazla yolcuya hizmet vermeye devam edeceğini anlatan Peker, şunları kaydetti:

“Zorlu hava koşullarında edindiğimiz tecrübeyle, ileri seviye teknolojimiz sayesinde her türlü iklim şartlarında güvenli ve konforlu yolculuklar sağlıyoruz. Bu açılış, sürdürülebilir ve yenilikçi toplu taşıma çözümlerine olan bağlılığımızı bir kez daha gözler önüne seriyor. Geleceğin şehir ulaşımını şekillendirme vizyonumuzla, toplu taşıma sistemlerinde devrim yaratmaya devam edeceğiz.”

OTONOM E-ATAK, PLANLANMIŞ BİR ROTA ÜZERİNDE SÜRÜCÜSÜZ OLARAK HAREKET EDEBİLİYOR

Karsan Otonom e-ATAK’ta aracın farklı yerlerinde konumlanan çok sayıda LiDAR sensör bulunuyor. Bununla, ön kısımda bulunan gelişmiş radar teknolojisi, RGB kameralarla yüksek çözünürlükte görüntü işleme, termal kameralar sayesinde ekstra çevre güvenliği gibi birçok yenilikçi teknoloji de Otonom e-ATAK’ın özellikleri arasında yer alıyor.

ADASTEC işbirliğiyle tüm bu teknolojileri Seviye 4 Otonom olarak sunabilen Otonom e-Atak, planlanmış bir rota üzerinde sürücüsüz olarak hareket edebiliyor. Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 40 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı, rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor.

KAYNAK: AA

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
grandpashabetdedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelerantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep bayan escortŞehirler Arası Nakliyatgaziantep escort bayanizmit escortDeneme bonusu veren sitelerhabercasibomistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum