DOLAR 32,3607 0.17%
EURO 34,4602 -0.71%
ALTIN 2.437,27-0,95
BITCOIN %
İstanbul
18°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
16 okunma

Muzaffer Şafak: İzleyici ve dinleyiciler medyada velinimettir

ABONE OL
8 Mart 2024 05:36
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Müşteri , ticarethane ve işletmeler için nasıl önemli ve gerekliyse izleyiciler ve dinleyicilerde klasik medyadaki rekabetin artması nedeniyle ayni öneme sahip olmaya başladı.

İnternetin gelişmesi ve bu mecra üzerinde iletilen çok sayıdaki başarılı yayın ve yayıncıların son yıllarda artması ve bu yayınlarda teknolojinin imkan tanımasıyla ve interaktif yöntemlerin yayınlarda kullanılmasıyla izleyicilerin dikkatini ve ilgisini çekmeye başlamıştır.

Bu durum, katılımcı Televizyon ve Radyo yayıncılığında yeni bir yöntem ve yönelimi gündeme getirdi. Uzun süredir, izleyiciler bu tarzı zaten sosyal medya da sıkça kullanıyor ve talep ediyor.

Elbette, internette sosyal medyada kullanılan katılım ve interaktif yayıncılığın başarısı ve katılımcıların sayısının her geçen gün artmaya başlaması ana akım medyanın da dikkatine çekmeye başladı.

Yayın kuruluşlarının sunduğu her türlü içerikleri izleyiciler çok çeşitli seçeneklerinin olması nedeniyle kayıtsız şartsız izlemiyor, artık seçiyor eleştiriyor, yada izlemiyor.

Gerçekten, günümüzde insanlar her konuda edilgen kalmayı , sadece izlemeyi, dinlemeyi ,seyretmeyi, istemiyor birey olmanın gereklerini ben de buradayım benim de söyleyeceklerim var diye sesini yükseltmesi sadece ülkemizde değil yayıncılığın her alanda gelişen ve büyüyen bir trend olarak tüm dünyada kabul görmeye başladı..

Bu trendi yükselten ve büyüten, internetin sağladığı geniş imkanlar olduğunu teslim edelim.

Tüm bunlar olurken izleyici ve dinleyici profilinin gençlerden oluştuğu ve bu kuşakların ve sayılarının ve taleplerinin artması klasik medyanın radarına girmiştir.

Bir süre sonra tüm medyanın bu konuda izleyici ve dinleyiciye dokunmanın çeşitli iletişim yöntemlerini zaman geçirmeksizin uygulayacağını göreceğiz.

Pratikte ise ana akım medyanın internet üzerinden yapılan başarılı yayınları ve içeriklerin kabul görmesi nedeniyle bu tür programları ve ilginç tarzları taklit yada kopya etmesine şahit oluyoruz. Ancak bu yayınlarda interaktivitenin gerçekleşememesi, internet yayınlarında olduğu gibi başarıyı sağlayamamaktadır.

Basit ve suyuna tirit yapımlar artık devrini kapatıyor toplumun eğitim seviyesinin yükselmesi dil eğitiminin ve kullanımının artması, yurtdışı yayınlara erişim imkanının çoğalması ana akım medya da kaliteli yapımların izleyici tarafından talep edilmesine yol açmıştır.

Artık reyting oranları aslanın ağzından daha aşağılarına inmiştir. Özetle yayınlarda kalite ( içerik ve teknik ) ve fayda ikilisi ön plana çıkmıştır. Bu kural başarılı yayıncılık, yüksek reyting ve karlılık için vaz geçilmez olacaktır.

Aslında klasik yayıncılıkta başarılı olmanın formülü çok da zor değil, örnekleri internet üzerinden yayınlanan benzer yayınlara bakmak sanıyoruz yeterli olacaktır.

Özellikle Televizyon yayıncılığında İçerik ve kalitenin yükselmesine rağmen, tüm sektörün internet yayıncılığının yükselmesi ve rağbet görmesi nedeniyle durağanlaşmaya ve diğerleri ile benzeşmeye başlaması yeni arayışlara yol açmaktadır.

Ancak internet yayıncılığı interaktif oluşu , iletim ve erişiminin kolaylığı nedeniyle klasik tek yönlü yayıncılık ile rekabette öne çıkmaktadır. Sanıyoruz yakın gelecekte online reklamcılığın hızla yükselmesinde olduğu gibi klasik Yayıncılık bu mecra ile rekabet etmesi hayli zorlaşacaktır.

Ülkemiz dışında özellikle Avrupa ülkelerine ve izleyicilerine baktığımızda gelişmeler tam da yazılanları doğrulamaktadır.

Analog / sayısal karasal yayıncılık, Digital kablodan iletilen analog ve digital TV yayıncılığı , Uydu FTA yayınlar (free to air ) yayınların izleyicilerinin ve abonelerinin azaldığı görülmektedir.

Bunun yerine çok sayıdaki internet uygulamaları ve platformlarından Televizyon ve Radyo yayınları kolay ve ekonomik olarak sabit ve mobil olarak takip edilebilmektedir.

Elbette tüm bunları belirleyen ve değiştirenin izleyicilerin profili olmaktadır. Genç kuşaklar mobil izlemeyi, kısa ve güncel eğlence temalı içerikleri talep etmeye başlamıştır. Yapılan araştırmalarda izleyicinin dram ve benzerlerini tercih etmediği görülmektedir.

Bir süre sonra klasik medyanın içerik oluşturma, sunum ve benzeri yöntemleri internet medyasında olduğu gibi teknik yetersizlikler nedeniyle gerçekleştiremese de örnek alacağını göreceğiz

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep bayan escortonline itibargaziantep escort bayanhaberankara laptop alım satım